::LabeLS::

Wednesday, September 10, 2014

::YamaTO NadESHiko SHicHi HenGe_2010 ::

Assalamualaikum....
Salam Sejahtera

Hye!!
Ohayou Gozaimasu (masa aku taip ni pagi la)

So, tau kan kalau mulanya bahasa jepon makna nak review cerita jepun la ni..


YAMATO NADESHIKO SHICHE HENGE

(setahu aku yamato nadeshiko ni adalah seorang gadis jepun yang tersangat cantik dan penuh dengan kelembutan... kiranya perfect la dia ni... tapi tataula kalau salah.. haha)




ni scandal aku yang berlakon...
cewahh, asal hensem jek semua akuuuu nakkk kan?
aku ingat cerita ni cerita lamaaaaaa......
kot2 zaman full house dulu la kot kan... tapi cerita baru tahun 2010
and scandal masa ni berisi >.<



cerita ni lakonan Kazuya Kamenashi ( KAT-TUN) dan Oomasa Aya
sebenarnya ramai pelakon pelakon dia ni.
yang beshnya cerita kali ni bukan jenis cerita banyak2 jejaka suka kat sorang perempuan
tak ye... ni masing2 dah ada makwe sendiri sebenarnya
cuma ketua nya yang terjatuh cinta dengan perempuan ni 




cerita nya bermula dari lima pelajar kolej yang tak mampu nak bayar sewa rumah
dan lima pelajar kolej ni pon masing masing ada masalah dgn keluarga sendiri
so dorang duduk satu rumah besar ni dengan satu syarat;
dorang kena tolong tuan rumah tukarkan anak saudara dia, Sunako
menjadi seorang gadis impian! hahahaha... 
sesuka hati aku jek nak letak ayat tu... aku tak jmpa bahasa melayu dia apa
selain tu syarat nya, pemuda pemuda ni semua kena jaga anak lelaki dia yang masih kecil
sebab dia ni jenis suka melancong sini sana sinun,
selalu atas flight dan anak lelaki dia ni tak suka sangat nak follow

Sunako ni sebenarnya sangatla pelik
dorang tak tau pon mula2nya tu, main setuju aja janji dapat sewa percuma
sekali datang anak saudara tuan tanah masing2 takut ingatkan hantu




Sunako ni jenis yang suka menyendiri, langsung tak suka bergaul
cakap pon dua tiga patah jek
then hanya akan pakai baju dengan selubung hitam dia
kemana2 pon mesti pakai selubung tu
tak boleh tengok benda2 yang cantik dan hensem dan lawa dan bersinar
kalau tak dia akan pengsan... tapi hero selalu kena ketuk kepala....
konpius aku! orang lain tk pulak kena macam tu...
so bila nampak benda2 yang cantik ni terus dia akan sebut "MABUSIIII"
haa... dan jugak suka kumpul benda2 pelik macam tengkorak, patung science lab 
semua benda yang pelik2 laa...

tapi bila transform dia ni akan jadi cantik jugakla...
aku suka tengok kalau dia ikat rambut dia 
satu lagi dia tak boleh dengar orang kata dia hodoh atau buruk
serta merta dia akan berubah dari seorang yang lembik jadi gagah perkasa.



memang mengarut sangat cerita dia ni...
tapi aku suka sebab hero dia hensem. hahahahah!
lagi satu sebab klaka... memang bongoks habis la cerita dia ni.

so untuk sesiapa yang suka cerita yang ringan untuk release tension
yang santai untuk gelak gelak... korang boleh try tengok cerita ni




0 00 MaNusIa GoJes MeNgKomEn:

::MeReKA yANg MenGikuTi::