::LabeLS::

Tuesday, August 12, 2014

:: haNaYoRi DanGo _ 2005 ::

setelah berzaman lama aku tinggalkan dunia tengok2an cerita drama tv, filem dan sebagainya sebab aku tak berminat dunia artis zaman sekarang...
akhirnya dengan keupayaan kakak aku, dia kembalikan minat aku mentengok cerita jepon.
dia pasang la cerita Hana Yori Dango ^-^
Terus jatuh cinta bila tengok cerita tu, sebab pakwe aku berlakon... puihhhh!!! pakwe masa tulah, sekarang pakwe aku dah lain.. haha... *harusmengataldenganmeluap2*




cerita yang di'adaptasi'kan dari manga jepon... dan macam macam versi la ada...
taiwan - meteor garden
jepun - hanayori dango
korea - boys over flower
(lau tak salah aku la, sebab aku tak tengok versi lain, aku tengok versi jepon.. tk suka pelakon2 versi lain tu..kohkohkoh)

okeh! aku rasa ramai la dah tau kan cerita dia ni, sebab famous kot cerita dia, sampai ada hanayori dango 1, hanayori dango 2 and hanayori dango final (film)

tak silap tahun release cerita ni 2005 (yang pertama)

cerita yang mengisahkan Makino Tsukushi (Inoue Mou) seorang gadis anak kepada keluarga yang hidupnya sederhana miskin.... kena masuk sekolah tinggi orang kaya2.
seriously cerita dia ni memang tak dapat terima cara hidup orang2 kaya kat sekolah dia ni, sebab dia kan miskin pastu dia ni simple and kasar.
satu hari tu disebabkan pernah menyinggung perasaan kumpulan F4 (Flower 4) dia dikenakan kad merah. sehingga saat itu hidup dia jadi kelam kabut, selalu kena buli. kena pukul la, and kena pulau jugak.

sampaila satu hari, dia dah tak tahan sangat sebab bekalan mahal yang diberi keluarga dia tu disepak dan dilenyek oleh kasut Domyouji Tsukasa (Jun Matsumoto aka bekas pakwe aku)
lalu dia pon bengang tahap gila vavis terus tumbuk Domyouji.
bermula saat itu, tanpa disangka sangka, Domyouji (anak usahawan terkaya di jepon) jatuh cinta pada Makino ni.
pada masa yang sama kawan si Domyouji, Hanazawa Rui pon jatuh cinta pada makino jugak (makino tu pon senanya cinta sangat kat Rui tu)

Domyouji Tsukasa yang jatuh cinta dengan Makino Tsukushi


Hanazawa Rui yang juga main main cinta dengan Makino Tsukushi

saat dia mula bersama Domyouji memang banyak sangat halangan yang makino ni terpaksa tempuh. banyak la orang iri hati dan tak suka kat dia sebab rasa dia tak padan dengan Domyouji. Si Rui pon main acah2 sukakan makino dan halangan paling besar bila mak si Domyouji jugak tak sukakan makino sebab makino ni tak setaraf dengan mereka.

macam macam mak domyouji buat, sampaila terciptanya tunangan domyouji dan paksaan domyouji untuk mengahwini shizuka. shizuka tu pon gatal nak meninggal... pastu habis cerita shizuka ada sorang lagi perempuan hospital yang sukakan domyouji sampai ambil kesempatan atas kes hilang ingatan domyouji. ehhhh sakit hati oke! dari episod pertama sampai final, macam macam halangan dorang kena tempuh.... stress gila kot tengok cerita ni... 

shizuka yang gatal melampau... rasa nak tampar je muka dia


nasibla aku suka hero n heroin dia ni, sambil2 tu cerita ni memang lawak abis la... sebab domyouji ni bengaps sikit... apa pon dia tak reti, orang cakap pon dia tak paham, dahla tu selalu salah cakap bahasa jepun... 
so sape yang belom menonton silakan ye. memang besh bangat. memang korang akan jatuh cinta dengan watak domyouji and makino *wink*





oh ya permulaan dia ni sama dengan He's Beautiful



p/s: paling besh dorang ni sebenarnya memang bercinta bila habis je hanayori dango ni... dah 8 tahun simpan rahsia cinta dorang, pandai beteiiii!




0 00 MaNusIa GoJes MeNgKomEn:

::MeReKA yANg MenGikuTi::