::LabeLS::

Tuesday, August 19, 2014

:: He'S BeaUtiFuL _ 2009 ::

Assalamualaikum...

Hi!

Terhegeh2 sangat rasanya buat review ni kan? maklum lah kerja berlambak hoihhh... nak nak lagi encik bosh kena gi outstation jek...
okay now encik bosh takde, so boleh curik masa sikit, memandangkan kerja pon tkde.

nak cerita drama yang aku tengok after sunny girl.
lepas sunny girl ni aku dah seronok lak tengok segala jenis drama.
tapi masa ni still takleh terima la drama korea kononnya...
tak minat uolls!

tapi encik kawan aku ni ada la download satu drama korea untuk aku,
tajuknya;

HE'S BEAUTIFUL / SHE BEAUTIFUL / YOU'RE BEAUTIFUL...



mula mula tu tengoklah separuh bahagian depan, pastu cam tak leh la nak terima.
so tayah tengok tapi terpana la sekejap kat hero dia, cam hensem la jugak... (konon).

sampaila satu hari aku pergi SPEEDY sebab nak cari Hanayori Dango and Sunny Girl.
masa tu beli banyak la kan.. pastu aku ter-ber-kenan kat cerita OH MY LADY tu, sebab ada budak kiut miut yang superb comel bam bam dalam cerita tu.
belilah sebab nak tengok budak comel bam bam tu
tapi masa tu ada sales... beli 1 percuma lagi 1
so paham2 la kalau dah tak minat korea tu, perah otak jugak nak fikir cerita apa nak ambik
agaknya dalam sejam jugakla aku duk tawaf kawasan kedai tu 
last last ambik jugak cerita He's Beautiful ni, memandangkan kenkonon aku pernah la tengok cerita dia, so takpelah belasah jekkk janji free

kalau sape baca blog aku satu lagi tau la cerita ni sikit2,
yang kononnya aku nak save the besh for the last la konon...
so tengokla cerita He's Beautiful ni dulu, hamekkkkkkkkkk!!!!!
padan muka, kena tulah suka sangat judge a food by its presentation...

akhirnya sebab cerita ni lah aku boleh jatuh cinta nak tengok lagi cerita cerita korea ni
dan sebab ni jugakla aku dah ada artis feveret tegar, kipas tak mati mati Jang Keun Suk!!
hensemmmm bak hanggg!




arghhhh menjadi kegilaan sudah diri ini. 
lagipun aku suka gila dia dalam cerita ni, maksud aku watak dia
MR ARROGANT!
winkkkk!!!

okey okey dah....
ni nak cerita sikit drama besh ni! silalah mentengok oke... memang superb besh!! tak rugi ooo korang beli... tapi jangan jatuh cinta dengan hero aku ye.. kahkahkah... *pangggg sedas*

cerita ni pasal seorang gadis yang bernama Go Mi Nyu (Park Shin Hye) seorang gadis biara yang ada kembar tak seiras (lelaki), Go Mi Nam (also Park Shin Hye)
cerita bermula bila lead singer ANJELL, Hwang Tae Kyung (Jang Keun Suk) ni ada kesakitan di peti suara dan si manager cuba cari pengganti nya.
Malangnya si kembar Go Mi Nam ni tetiba kena buat operate mata ke haper ntah kat luar negara, si manager ANJELL dapat tau dia ada adik kembar, jadi terus la dia mintak tolong si Go Mi Nyu ni.
mula2 memang la Go Mi Nyu tak nak, tapi disebabkan abang dia terpaksa dia terima juga tawaran tu, dengan syarat sekejap je benda ni berlaku
bila abang dia balik, dia nak kehidupan sebagai biarawati semula.
kendian, dia pon berlakon la jadi lelaki dan pegang watak sebagai Go Mi Nam
tapi dia ni kelam kabut sikit pastu suka sungguh bawak masalah.
yelah dia kan perempuan, pastu biarawati lak tu... memang kelam kabut bila kena bergaul rapat dengan ahli ANJELL and tinggal serumah, jenuh oii nak cover....
mula mula kehadiran dia tak dapat diterima oleh ahli kumpulan ANJELL, nak nak lagi si HTK sebab dia rasa si GMN ni rival dia la kan.

kehidupan berjalan dengan biasa, walau tak suka kena la terima jugak
sampaila ahli kumpulan ANJELL lagi sorang Kang Shin Woo ( Jung Yong Hwa) dah tau yang Mi Nam ni perempuan sebenarnya, ekceli masa Mi Nam mabuk la dah terbongkar sikit rahsia tu.

lepas dari peristiwa tu, si Shin Woo ni layan la si MI Nam dengan baik giler....
tak dela nak buli2 sbb dah tau perempuan kan, cuma dia banyak nasihat Mi Nam supaya berlagak lebih kelakian sikit supaya tak kena buli
(tp Mi Nam ni tak tau yang si Shin Woo tau dia ppuan)
ahli kumpulan yang sorang lagi, si Jeremy (Lee Hong Ki) anggap Mi Nam ni macam Gay
nak goda semua orang... Jeremy ni bongok sikit... jenis budak2, bodoh2 alang and kelakar
dan si Shin Woo jenis matang, pendiam and cool.

sampai la satu tahap si Tae Kyung pulak yang tau Mi Nam ni perempuan rupanya.....
(aku lupa camne dia tau, hahahaha)
dia lagi bengang la... dia suruh Mi Nam bagitahu semua orang n tinggalkan tempat ni.
bla bla bla... korang tengok la sendiri ye...

klimaks cerita bila semua ahli ANJELL ni dah jatuh cinta dengan Mi Nam
paling comel bila si Jeremy tau Mi Nam ni perempuan... cute sangat aksi Jeremy 

Rahsia Go Mi Nam dah terbongkar
besh oii bila semua orang jaga Mi Nam and tak bagi orang buat jahat kat dia walau sekecil zarah pon, dorang betul2 jaga Mi Nam after rahsia tu terbongkar. besh siot!

Mi Nam baru tau mak dia dah meninggal

Masa nak kenakan si Ho Yee sebab menyampah sangat
dan kehadiran Yo Hee Yi (Uee) sebagai perempuan jahat, gatal and berlagak also penuh kepura-puraan hadir dalam hidup dorang,
terus dia ngaku dia ni kekasih si Tae Kyung, padahal si Tae Kyung ni punyalah menyampah kat minah ni sebab gediks nak meninggal tapi terpaksa terjebak dalam cinta palsu tu sebab si Hee Yi tau rahsia Mi Nam seorang ppuan.



yang paling besh bila si Tae Kyung ni jatuh cinta kat Mi Nam tapi tak nak ngaku and tak tahu pon yang sebenarnya dia dah jatuh cinta.
dia ni dalam cerita ni memang klaka la, asyik gelak jek dari awal cerita sampai la abiss! 
cinta dia dengan Mi Nam memang banyak halangan sebab kehadiran Ho Yee yang cuba pecah belahkan cinta dorang sbb dia pon taruh hati kat Tae Kyung
pastu mak si Tae Kyung ni pon jahat yang amat!! dahla amek laki orang pastu fitnah pulak bini laki tu macam2 sampaila sanggup pisahkan anak dia dengan si anak lelaki tu
lepas tu si Shin Woo pulak yang bersungguh2 nak dapatkan cinta Mi Nam... paling sedih si Jeremy, dia terus lepaskan bila dia tau Mi Nam sukakan Tae Kyung....
Cinta dorang jenis pendam pendam perasan, sakit hati ooo... tak nak ngaku!

aku suka watak Park Shin Yea dalam cerita ni... tapi dalam cerita ni jelah
sebab betul bendul!
tapi luar cerita aku tak minat dia, sebab bila tengok the making cerita ni aku tengok dia
gediksss yang hamat, sebab dia paling muda kat situ kan jadi perangai budak2 dia memang melebih2... smpai boleh meluat la....
so aku tak minat dia, Park Shin Ye tapi aku minat Go Mi Nam = )

tengoklah ye cerita ni, memang besh!!!!!

Pembukaan cerita cam Hanayori Dango


Jang Geun/Keun Suk, Lee Hong Ki, Park Shin Yea and Jung Yong Hwa



0 00 MaNusIa GoJes MeNgKomEn:

::MeReKA yANg MenGikuTi::