::LabeLS::

Wednesday, August 03, 2011

::ciNta HAtIKu:: by Pitteriah Abdullah

ermmm camne mau komen yeap... hopely jangan ada yang terasa. harap komentar ini sebagai panduan untuk menulis dengan lebih baik. boleh dikatakan aku tak berminat pada cerita ini. dan aku rasa lima bab akhir aja yang best bagi aku. dimana berkisarkan cerita mengenai Rissa dan Megat Rafiqin. pada awal ceritanya sangatlah membosankan. kenapa aku kata bosan? bukan hanya disebabkan bahasa nya bahasa lama, ini kan novel lama jadi aku pahamlah kenapa bahasanya begitu, aku tidak menyalahkan beliau, tapi bosan kerana cerita yang sama diulang ulang dan ulang, cerita mengenai kenapa Tan Sri Badrul benci giler pada ayah angkat Arissa dan cerita mengenai Mustaffa Hakimi. cerita tentang mereka ni dari awal cerita akan diulang sampailah ke akhir cerita, sampai aku sendiri dah boleh hafal apa ayat yang akan dituturkan seterusnya. Cerita tentang bertapa baiknya Mustaffa dan Hakimi... waduh kalau boleh aku nak skip aja baca tapi memandangkan tak best baca novel skip-skip takut ada benda yang terlepas jadi terpaksalah aku habiskan jugak dari satu muka surat ke muka surat. bagi aku nak ulang cerita boleh tapi tak payah lah setiap satu bab cerita itu diulang.


aku bagi 1 1/2 bintang dengan 32% untuk ending dia lima bab yang terakhir yang boleh aku katakan best itu. bila namanya heroin perlukah semua orang suka semua orang jatuh cinta padanya?? hiss tak paham tak paham... sekadar berkongsi pendapat okeh, ini juga sebagai panduan untuk aku hasilkan novel kelak.





Hidup dalam keadaan rahsia ini susah sebenarnya. orang tak tahu apa yang kita alami. orang juga tidak tahu apa masalah kita dan orang hanya tahu mahu menyalahkan kita saja. itu satu hal, ini bukan sekadar menyalahkan tetapi sudah sampai peringkat menghukum. menghukum tanpa usul periksda. itu yang lebih malangnya.

"Kenapa jatuh cinta Arissa? kalau kau tahu sakitnya orang putus cinta, apakah kau masih mahu jatuh cinta lagi? cukuplah sekali aku jatuh cinta, aku tidak mahu bercinta lagi selepas ini. cukuplah Megat Rafiqin saja cinta pertama dan terakhir dalam hidupku, bukannya lelaki lain lagi. andainya aku berkahwin pun, aku akan berkahwin tetapi bukan atas nama cinta lagi kerana cintaku hanya untuk Megat Rafiqin saja" 
- Arissa Putri

2 00 MaNusIa GoJes MeNgKomEn:

E-na Zarina said...

Salam ramadhan dari lovely kitchen...bestnya baca novel..

Unknown said...

::lovely kitchen:: thanks sudi singgah ^_^
membaca novel memmanglah satu kepuasan jika berada dalam komuter yg ngok ngek! hakhakhak

::MeReKA yANg MenGikuTi::