::LabeLS::

Wednesday, December 03, 2014

:: JIGokU SHouJO_2007 ::

Assalamualaikum.....

nak review satu lagi cerita dari manga japan pastu dialih ke anime 

dan kemudian di lakonkan pulak
dasat jugak la.. semua dia ada kehkehkeh

cerita orang jepun ni biasalah... kurang realiti nya, mengarut je banyak 

jadi kena lah pandai pilih.
macam cerita ni pon mengarut, 
tapi disebabkan aku teringin sangat nak tengok siapa jadi 
Enma Ai versi manusia so tengok jelah.
sekali sesuai kau!!

memang sesuai sangat, chubby2 memang macam dalam karakter 
pastu suara dia pon lembuttt jek...
kawan kawan dia yang lain pon sesuai nak nak lagi yang jadi Hone Onna




Iwata Sayuri aka Enma Ai 
emang sesuai banget sih!


Sugimoto Aya aka Hone Onna
Nih paling sesuai!!! sangat sangat!

JIGOKU SHOUJO aka HELL GIRL




Genre: Drama, Horror

Episode: 12

Kalau nak diikutkan drama ni dia tak cerita la secara keseluruhan 
kenapa Enma Ai ni tetiba jadi penjaga pintu neraka
tapi kalau tengok anime ada dia cerita macam mana Enma Ai ni mati dan kemudian dia kena tebus dosa-dosa dia untuk roh dia di hitung dan ke alam seterusnya
dimana dia kena heret mereka-mereka yang jahat ni masuk neraka 

aku tak tau sangat jalan cerita sebenar sbb aku tak sempat nak mengikuti anime nyer

lagipun aku lagi suka cerita manusia dari versi anime.
aku payah sikit nak tengok anime ke kartun ke pape jelah yang sewaktu dengannya
tapi cerita dia lebih kurang macam tu la.

so dalam 12 episode ni dia bahagi satu episode tu cerita lain-lain

dimana setiap cerita akan ada orang yang akan mintak pertolongan dia dalam laman web HELL GIRL...
haaa kauuu mampu?? gadis neraka cipta laman web!
kira macam sesiapa yang nak balas dendam dia kena buka laman web tu jam 12 malam 
dan tulis nama orang yang dia nak cabut nyawa tu

kendian Enma Ai akan datang dan cerita panjang2, skrip sama setiap hari
mesti dia bosan kan tetiap hari kena cakap benda sama
kalau aku, mau aku tape kan aja. lepas tu pasang bila orang dah panggil
hahaha!
tapi Enma Ai ada satu syarat la bagi setiap pertolongan dia tu,
setiap orang yang nak dia cabut nyawa tu dan dihantar ke neraka tu
orang yang buat permintaan tu pon bila dia mati nanti dia akan terus dihantar ke neraka
tanpa banyak soal. so kira macam roh dibalas dengan roh juga la

tapi Enma ni bukan la bodoh, senang-senang nak cabut nyawa orang anta neraka
takkkk... dia tau orang yang dia nak tolong tu jahat ke baik
dia nilai dulu orang-orang yang mintak tolong dia tu
kawan-kawan dia nanti jadi spy la...
gituuuu......



Kato Kazuki as Ichimoku Ren


Ogura Hisahiro as Wanyuudou



itu jek yang mampu aku nak cerita, 
sebab aku kurang pengetahuan pasal cerita ni
maklumla tak tengok versi anime
tapi seriously aku suka Enma Ai dalam cerita ni
tu yang aku mampu nak tengok jugak sampai habis

so korang kalau nak tonton cerita-cerita ringan bleh tgk cita ni
tak sakit kepala :)

0 00 MaNusIa GoJes MeNgKomEn:

::MeReKA yANg MenGikuTi::