::LabeLS::

Thursday, November 29, 2012

::CokLAt, BunGa dAn Si CupID:: by Zara Amani

Kembali setelah lama tidak menulis. Bab bab membaca novel adalah maha liat sekarang ni. apatah lagi novel yang aku dah pernah baca and aku kena ulang baca sekali lagi sebab dah tak ingat nak buat review.
-..-''



Review:: 

Seriousss aku rasa tamau baca langsung cerita ni. bosan hoihhhh! klise. seorang perempuan, semua orang nak kat dia. boleh? dan dia... semua orang dia nak. aku tampa nak? cerita dia a quite bit meleret leret, sampai aku boleh stop kejap and baca buku lain berselang selang... 

apa yang aku suka dalam cerita ni hanyalah bilamana watak rania bersama haidi... bila sampai cerita mereka memang tak sabar nak baca. yang lain....... kalau boleh nak skip aja.
Kelakar? not so... cuma ada rasa nyampah kat heroin. mudah benar jatuh cinta. well tak kisahla engkau nak minat 80 orang dalam satu masa kan. tapi setia lah pada yang satu. ini engkau minat dan engkau pergi tanamkan harapan kat setiap sorang tu...gediks! 
lepas tu terhegeh hegeh takut la risau la...apa la.... cerita dia tak memenuhi kuota kebestsan aku. so ai dunlike.
sori, pape pun aku harap novel kedua beliau besh!! 

rating for this, 2 bintang dengan 40 percentage. sekian. terima kasih. -..-' 


p/s~aku bercerita pasal watak dan jalan cerita dalam penceritaan, bukan nya tentang penulisnya. jangan salah paham ya. 

p/s2~ takut pulak aku baca blog zara amani.... kang tak memasal aku lak yang kena. hewhewhew.... 

----------------------------------------------------------------------------

Sinopis:: 

Tiga orang pemuda di hati membuatkan Amilia Rania Qaisara resah. Zarul Haidi Fahimi muncul bergaya mengisi kamar hati. Wajahnya yang tampan membuatkan hati jatuh tertawan. Senyumannya mampu mencairkan hati yang gundah gulana. Semakin dia menjauh, semakin ia mendekati. Cinta dinikmati sekelip mata. Namun, cinta dinikmati sekelip mata. Namun ego yang bermaharajalela menyukarkan segala. Rifdi Hakimi membantu di kala sunyi. Dirinya pernah menjadi igauan malam suatu ketika dahulu. Namun hati yang menderita tiada siapa yang tahu

Fakhrul Qazril Amani muncul dengan membawa mentari indah. Dirinya sememangnya memenuhi ciri-ciri lelaki idaman. Apatah lagi wajahnya yang mirip dengan Haidi membuatkan dirinya sentiasa dibuai asmara. Siapa sangka pemuda itu mampu menggoncang hati yang semakin berbelah bagi. Pahitnya hempedu ditelan sendiri. Tanpa ada yang memahami. 

Haidi tersenyum melihat reaksi gadis itu sebelum meminta diri untuk beredar. Mata Rania tidak berkelip memandang pemuda itu. Hatinya masih tidak berhenti memuji makhluk ciptaan Tuhan yang paling kacak itu. 

"Pickpocket? is that what you think? what can i steal from you?" ~ Fakhrul Qazril Amani. 

Hatinya menjerit saat memandang Ridfi yang berlagak selamba bagaikan tiada apa-apa yang pelik. Dia pula kini yang dihantui dengan seribu persoalan. Bagaimana pemuda ini boleh sampai ke sini? Siapa pula yang memandai-mandai memberitahunya? 

Rania menjadi tidak keruan. Bayangan Haidi muncul dalam ingatan. Pantas dia menarik jari- jemarinya daripada genggaman pemuda itu lalu menyarungkan sarung tangannya semula. bagaikan tidak mahu lagi disentuh pemuda itu. Apakah maknanya semua ini?

0 00 MaNusIa GoJes MeNgKomEn:

::MeReKA yANg MenGikuTi::