::LabeLS::

Monday, December 31, 2012

:: jAnJi KasIh:: by Sri Diah

*Picca taken from Google*


Review::

perghhhh ya ampun cerita... tak dapat aku nak komen. cuma yang mampu aku katakan seriously tak besh. aku dok pk bila laaaa nak habis cerita ni.
menyampah tahap gaban dengan heroin. mula mula macam oke lah kan sokong dia ni. tapi dah tau itu laki orang, engkau gatal nak mams tu lagi pehal. dahla ada lelaki lain yang suka dia. kalau tadak boleh la terima akal jugak. konon konon nak tinggalkan laki orang tu. balik balik engkau cari jugak. bodo! 
tensen baca cita ni. aku sarankan tayah baca -..-

sakit hati dan bosan. kalau baca sinopsis ada tertulis "pekerti saliwati yang menjadi galang ganti......" wellll, pekerti??? hellloooo aku tak nampak pekerti yang elok langsung. buruk semuanya. dahla perangai tak semenggah. eeeiii serious aku tak leh bagi komen. dahla.......

terkejut sangat tengok nama penulis yang sangat gah di dunia penulisan tanah air tapi novelnya macam tak memberansangkan je? ke Sri Diah memang suka buat cerita lain dari yang lain....? tak lain jugalah sebab isteri si lelaki gatal nak mams tu ada penyakit kononya maka serahkann kepada heroin. cessss~ rugi gila aku baca. baik aku baca novel yang lebih berfaedah. buang duit buang masa~

no star rating~

--------------------------------------------------------------------------

Sinopis::

Bahagia bagaikan sebutir berlian yang terjatuh ke laut. Dan laut itu pula penuh dengan tipu muslihat. Ke dasar mana hendak digapai? 
Ia sama juga dengan tragedi Saliwati di tangkap khalwar di bilik professornya. 
Perkahwinan yang berkecai di tengah perjalanan usia ke hari tua antara emak dan bapanya menimbulkan tragedi. Emaknya bernikah dengan lelaki yang jauh lebih muda usianya. Lalu Saliwati terperangkap insiden dicabul bapa tirinya yang bagai singa Afrika mahu menerkam mangsanya.

Zahim, kekasih lamanya yang baik budi dan prihatin, berdepan dengan dilema apabila isterinya menyuruh berpoligami. Pekerti santun Sanliwati telah menjadi galang ganti antara rimbun kasih mereka suami isteri. Di matanya ada cinta, dihatinya ada setia. Namun Huzairi yang kematian bapa angkara Tsunami terlebih dahulu telah mengumpan cinta Saliwati.

0 00 MaNusIa GoJes MeNgKomEn:

::MeReKA yANg MenGikuTi::