::LabeLS::

Tuesday, July 27, 2010

::LageNDa bUdaK SetAn:: by Ahadiat Akashah

inilah novel pes yang menjadi hak milik aku sendiri... kakak aku belikan tok aku sempena harijadi aku, tak salah masa tu aku berada ditingkatan 3... ntahla aku pon da lupa dah... terlalu lama bnda ni berlaku.
Dan tak sia-sia kakak aku hadiahkan novel setebal ini sbb jalan citer dia memang mantopp sangat... byk konflik yang melanda smpai aku dah berapa kali menangis baca citer ni bila tiba tang klimaks nya (aku dgn tidak malunya mengaku hak3) walaupun diulang baca aku tetap nangis, maybe sebab aku terlalu menghayati watak2 dalam novel ni... dan aku jugak yakin semua remaja2 mudess belia kat luar sana sudah tentu pernah baca novel ni kan... sejak dari novel ni jugaklah hati aku dah melekat nak baca setiap hasil tulisan ahadiat dan jadi die hard fan dia... selain buat citer gila2 merapu dan meraban tu aku memang betul2 tak sangka ahadiat mampu buat citer sebaik ini.

sesiapa yang sudah baca tu apa pulak komen korang dan sesiapa yang masih belum dapat baca novel ni, luangkanlah masa korang tu untuk baca novel lagenda budak setan ni, tak sia-sia punya... hehehhehe... aku dengar ada sambungan citer dia KATERINA kan?? tapi sorry to say...aku mang xhingin langsung beli sambungan dia ni sebab aku tak suka that gurl name katerina... dan pd masa yg sama aku ada terbaca ritu lepas katerina masih lagik ada sambungan...hurmmm yang tu aku kena chekitouz la...sbb bnda tak pasti

dan aku ada dengar citer ni dah difilemkan dan dah pecah panggung pon... tp aku pd mulanya macam tak berminat untuk tengok citer filem dia ni sebabnya aku memang tak minat sangat pelakon yang dia amek tu (pada peminat2 lisa surihani, raja farah n fazura... aku mintak maap byk2 la sbb aku xmang tak minat dorang n xboleh nk jaga aty korang dgn kata aku minat dorang ni)... tp mengenangkan farid kamil yang jadik hero aku da jadik serba salah sikit, sebab aku agak minat la kat mamat ni walaupun tak delah sampai jadik die hard fan dia coz aku tak minat gila kat dia cuma aku suka lakonan dia, mmg terbekas la kat aty... walau apapun AHADIAT,KEEP UP THE GOOD WORK! aku harap sangat dia menulis semula dan tulis novel macam2 ni (sbb byk jugak novel dia yg merapu meraban tu hak3)...

LAGENDA BUDAK SETAN is THE BEST!!



---------------------------------------------------------------------------------------------


sinopsis::  Membuai jiwa, meruntun perasaan, mengundang ceria segala suka duka terhimpun di sini. adakah senyuman yang tercipta atau airmata kesudahannya? hanya Tuhan yang menentukan segalanya. . . Lebih satu dekad Kasyah mencipta cinta. Dari lelaki yang tak pernah kenal erti kasih sayang. . . dia menjadi pencinta agung. Dia tabah mengharungi apa saja. . . demi sumpahnya mencintai ayu sehingga ke akhir hayat. Setulus manakah agaknya cinta seorang lelaki yang pernah dilabelkan sebagai budak setan kerana kenakalannya di zaman persekolahan? Namun, berjayakah dia menyunting Ayu menjadi permaisurinya? Akan bahagiakah dia? Mampukah dibuktikan pada dunia. . . cinta adalah segala-galanya! Cuma Ayu yang punyai jawapan itu. Dan, Allah sebagai penentu! Dan, siapakah pula Katerina?





pssstttt~~
pelakon: (UPDATE LATER)

5 00 MaNusIa GoJes MeNgKomEn:

nickindajungle said...

saya minat gilak kat lisa surihani...wuwuwuwu
tp sorry t0 say...saya tak minat farid kamil....hahaha

Unknown said...

cik nick:: bagusla cenggitu saya minat farid xminat lisa... hik3... tp perlu ke sy tgk ini cerita?

nickindajungle said...

terpulang la pd pn.eza..tp kan cerita sudah lama..ader lg ker tayang? ader ramai yg ckp cerita itu tidak sebest novelnya..hurrmmm ntah la...
tgk jer la citer twilight...bestt woo...hik3

meLLon said...

LBS2 coming soon. katerina dipegang oleh maya karin. nantikan hasilnya.

Unknown said...

::mellon::

ouh yeke? tapi ai tak minat la maya karin n ai tak minat cita katerina. hohoho!

::MeReKA yANg MenGikuTi::