::LabeLS::

Tuesday, May 08, 2012

::7 LauTan Ku CaRi cInTa:: by Nass Alina Noah



Yea! satu lagi novel NAN yang baru aku rasa (entahla aku tak tengok lak tarikhnya).


Review aku:: Cerita NAN ni sapa yang tak tahu? Pelik dan tak masuk dek akal adalah trademark beliau. Satu lagi kisah yang korang baca korang akan pening sebab memang sangat tidak masuk akal. Cuma novel ni jalan penceritaan dia lebih pantas dan kurang memeningkan, tak macam yang sebelum sebelum ni. Pape pon cerita dia memang best gilak wa cakap sama lu. kelakar sangat dari awal sampai habis engkau tak akan berhenti gelak macam orang gila. aku letteww. Dahla aku baca cerita ni dalam tren (itu hobi aku sebab betapa bosannya dok dalam tren kalau engkau tak boleh tido) memang menyengih aja kerjanya! kadang kadang tu sempat tergelak kecik. memang orang pandang slack je, satu macam... apa pandang pandang? tak mintak duit korang pon okeh!


Satu lagi novel mantap dari NAN, best dan santai. Tak payah nak beban bebankan kepala otak nak fikir walaupun cerita dia tak logik yang penting korang tak sakit otak. dah nama pon cerita kan? haruslah tak logik kalau nak yang logik mari kita mentengok kisah benar aja... agagagaga. Dan aku sarankan korang baca novel ni, aku paling suka watak Armando! adakah lelaki yang sebegitu di dunia ini? Hmm...Armando..haishhh!! Nass memang sangat bagus dalam menginspirasikan watak lelaki romantik! I like oke. dabel triple like. Kalaulah Armando tu wujud di saat saat hati aku yang macam dah tak ada hati ni mau aku grab aja, tak payah nak fikir panjang dah. Dahla romantik plus hensem katanya macam enrique plus kaya pulak tu, sapa yang bodoh tak nak??? sila bunuh diri.... eh? oke jangan bunuh diri.. doserrr.


Aku kasi 4 bintang, 85 peratus. terbaek dari ladang. Silalah membaca.


-------------------------------------------------------------




Sinopsis:: Tidak mungkin aku mencintai seseorang yang aku tidak pernah kenal. Tidak mungkin aku jatuh cinta hanya dalam satu malam. ~ Cici.

Bukan selalu rindu itu mendera sukma. Bukan selalu penantian itu menyeksa jiwa. Bukan jua selalu cinta itu meracun kalbu. Dan aku, bukanlah saudagar cinta yang meletakkan tanda harga pada kasih sayangku. ~ Armando.

Mereka terkandas di daerah yang tidak mereka duga. Terkandas dalam rindu yang tidak terluah sehingga benci menjadi sayang, sehingga dingin malam tiada lagi kesepian. Di tepi sungai nan damai, bintang-bintang menghiasi dada langit, bersaksikan rembulan biru dan pondok bisu, di situlah mereka teleh jatuh cinta.

Namun, adakah rasa cinta itu akan terluah jika ada yang menghalang? Adakah pengakuan cinta akan dilakukan andai dalam hati ada yang lain? Apakah pencarian cinta itu akan berhasil? Mampukah tujuh lautan menyatukan cinta mereka?

2 00 MaNusIa GoJes MeNgKomEn:

jasjamal said...

boleh tak kasi hint sikit cite dier mcm mana?? hahahaha =P

Unknown said...

::JasJamal::


hint yang camne kamu mau tuh? :p cer tanya cer tanya... baru leh cita. hahaha~

::MeReKA yANg MenGikuTi::